Makieta nasadzeń roślin ogrodowych i leśnych na terenie szkoły. Makieta przedstawia szkołę podstawową nr 32 w Bielsku-Białej oraz wygląd nasadzeń roślin. Przed szkołą zostały nasadzone po obu stronach drzewa(dąb).Znajdują się także ścieżki obsypane kamieniem wokół których są posadzone krzewy(bukszpany),kwiaty,byliny,lawenda. Przez środek prowadzi chodnik do wejścia do szkoły obsadzony po bokach bukszpanem.
Ewelina Nowak
Szkoła podstawowa nr 32 w Bielsku-Białej
klasa 4




Projekt zagospodarowania terenu przy boisku sp.32 bb.
Ogłoszenie konkursu pt. „Szanuj energię, Chroń klimat” stało się inspiracją do pracy nad makietą „Eko szkoła”. Projekt polega na zmianie zagospodarowania terenu otaczającego szkołę podstawową nr 32 im. Jana III Sobieskiego w Bielsku – Białej.
Makieta została wykonana w skali 1:100. Granice terenu są wyznaczone na bazie „Geoportalu”. Zaznaczono przebieg ścieżek rekreacyjnych i terenów zielonych. W pogodne dni dzieci będą mogły korzystać z miejsc do aktywnego wypoczynku: siłowni i boiska. Z kolei przed deszczem ochroni nas piękna altana, w której możemy nie tylko odpocząć, ale również pograć w planszówki czy poczytać ulubioną książkę. Panele fotowoltaiczne na zadaszeniu zapewniają zasilanie w zieloną energię, która pozwoli oświetlić cały teren wokół szkoły. Oczywiście nie zabrakło również ścieżek przyrodniczo – edukacyjnych, które wzbogacą naszą wiedzę przyrodniczą. Makietę w większości wykonano z ekologicznych materiałów. Wykorzystano drewniane patyczki, naturalny mech, trociny, piasek i światełka led.
Do realizacji tego zadania przystąpiłyśmy z wielkim zapałem. Makieta jest efektem wielu dyskusji, przemyśleń i obserwacji. Zastosowane rozwiązania są nowoczesne i dostosowane do potrzeb naszego środowiska.



Makieta 3





Opis makiety „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o kwiatach” – Magdalena Grzesiowska i Szymon Ślusarczyk
Naszym pomysłem jest ścieżka edukacyjna, dzięki której dowiemy się coś więcej o różnych kwiatach. Według planu posadzilibyśmy kwiaty w taki sposób, żeby zmieniały się wraz z porami roku. I np. na wiosnę byłyby to przebiśniegi, krokusy, żonkile, tulipany i konwalie oraz np. forsycja (złoty deszcz) jako krzew. Na lato mogłyby być róże, słoneczniki, begonie i malwy. A jesienią byłyby aksamitki, cynie i astry. Na sam koniec, w październiku, mogłyby zakwitnąć dalie i zimowity.
Jeśli byłoby to możliwe, to zaprojektowalibyśmy też mały mostek nad ścieżką, aby móc oglądać kwiaty z góry. Wymyśliliśmy też małe oczko wodne, może dałoby się hodować lilie lub grzybienie.
Wydaje nam się, że byłby to dobry pomysł na lekcje biologii i miły widok na przerwach.



