Przejdź do treści

Praca konkursowa nr 1

W załączniku zdjęcia makiety na konkurs oraz opis.

Wykonałem makietę szkoły oraz ogrodu szkolnego. Pracę moją wykonałem przy użyciu różnych materiałów z recyklingu : kartony po mleku, rurki do napojów, nakrętki, kawałki przewodów elektrycznych z których wykonałem drzewa, patyczki po lodach itp. Ogród podzieliłem na kilka stref. Po lewej stronie od bramy jest strefa przyrodnicza, gdzie są grządki, na których uczniowie mogą uprawiać warzywa i prowadzić obserwacje przyrodnicze. Dalej znajduje się strefa relaksacyjna z ławeczkami i huśtawka. Na środku jest fontanna. Kolejna strefę stanowi boisko do piłki nożnej i skocznia do skoku w dal. Za szkołą natomiast znajduje się strefa edukacyjna z tablicami i opisami roślin pod ochroną. Cały ogród jest bardzo kolorowy i jest w nim dużo zieleni.

Maks Walczak SP nr 29 w Bielsku – Białej

Praca konkursowa nr 2

Biorąc udział w projekcie: „Bielsko-Biała chroni klimat”, stworzyłyśmy wspólnie makietę, przedstawiającą naszą wizję projektu nasadzeń roślinnych na terenie ogrodu szkolnego z wykorzystaniem elementów małej architektury przy użyciu materiałów recyklingowych.

Na zdjęciu makiety widać budynek, który jest symbolem naszej Szkoły Podstawowej nr 29. Z jednej strony budynku stworzyłyśmy boisko do gry w piłkę oraz bieżnie do biegania. Z drugiej strony budynku postawiłyśmy kosze na śmieci do segregacji odpadów, żeby wokół szkoły było czysto i bezpiecznie. W oczy rzucają się piękne kolorowe kwiatuszki, które dodają koloru całej makiecie. Na przeciw wejścia do szkoły stworzyłyśmy fioletowy plac zabaw, żeby dzieci mogły pod opieką dorosłych miło spędzać czas. Na środku makiety posadziłyśmy drzewa, kwiaty oraz stworzyłyśmy z kamyczków ścieżkę do spacerowania. Ścieżka oddziela stworzoną przez nas strefę relaksu. Można w niej zorganizować wspólne spotkania klasowe, usiąść na pieńku przy ognisku, piec kiełbaski lub po prostu odpocząć przy stoliczku pod parasolem i porozmawiać. A wszystko przy pięknej fontannie, będącej symbolem życia.

Przy okazji tworzenia naszej makiety chciałyśmy zwrócić uwagę na problem niszczenia naszej planety ziemi. Jak wielki problem stanowi zanieczyszczenie środowiska i jak ważną rolę odgrywa segregacja śmieci oraz recykling. Jak ważne są drzewa, kwiaty, a przede wszystkim jak ważne jest, co my ludzie robimy, żeby chronić nasz klimat…

Oliwia Kurcius, Aleksandra Turek, Milena Czarnecka SP nr 29 w Bielsku – Białej

Praca konkursowa nr 3 – opis

Przesyłam makietę ogrodu szkolnego, znajdującego się po prawej stronie naszej  szkoły. W ogrodzie jest miło i przyjemnie. Jest to strefa do odpoczynku na przerwach, w której znajduje się dużo zieleni i kwiatów. A to zawsze wpływa na nas korzystnie. Jest również stół do rozegrania na dużej przerwie szybkiej gry w szachy.

Zamieściłem również ważne dla nas słowa, naszego Patrona szkoły, abyśmy zawsze pamiętali, że jesteśmy ważni i mamy swoje prawa, pomimo, że jesteśmy dziećmi.

Kacper Talaga SP nr 29 w Bielsku – Białej

„Moje marzenie”

Moja makieta jest w 100% wykonana z materiałów recyklingowych. Obok szkoły znajduje się boisko otoczone drzewami. Są ławeczki i huśtawka, by można było odpocząć. Wszystko w otoczeniu klombów z kwiatami i drzew. Taki ogródek szkolny to moje marzenie.

Franciszek Gawełek SP nr 29 w Bielsku – Białej