Przejdź do treści

Letnia sala lekcyjna z elementami rekreacji i odpoczynku.

Teren przedstawiony na makiecie to północna strona z dwóch stron otoczona budynkami szkoły, teren w kształcie L z małym dostępem słońca.

Przedstawiony projekt został zaplanowany bardzo starannie pod względem funkcjonalności i charakterystyki miejsca. W miejscu najbardziej odsuniętym od budynku, gdzie słońca jest najwięcej proponuję umieścić ławki wykonane z kamiennej podstawy z deskami z jesiona termizowanego ze stolikiem a wszystko umieszczone pod nowoczesną altanką. Jest to miejsce odpoczynku z możliwością prowadzenia zajęć lekcyjnych. Po przeciwnej stronie moja propozycja to kolorowe donice ozdobne z nasadzeniami jak i ławeczki.

Na terenie przewidziano również małe drzewa, krzewy i drobne kwiaty ozdobne. Ścieżki proponuję wykonać z nawierzchni żywiczno-mineralnej, gdyż jest to powierzchnia przepuszczalna i dobrze współgra z nawierzchnią trawiastą.

Na proponowanym terenie znajdują się trzy studzienki kanalizacyjne, które psują wizerunek miejsca dlatego proponuję zamaskowanie je przenośnymi donicami i imitacją studni.

Biorąc pod uwagę, iż miejsce jest słabo naświetlone ale za razem dobrze osłonięte od wiatru proponuję następujące rośliny:

1/ do pojemników (do cienia): barwinek, trzmielina, dąbrówka rozłogowa, turzyce, żurawki

2/ nowy żywopłot: choina kanadyjska

3/ nasadzenia bylin i traw: dąbrówka rozłogowa, turzyce, żurawki, hosty, paprocie, brunnera wielkolistna, jarzmianka większa

4/ krzewy: hortensja ogrodowa „Leuchtfeuer”, różaneczniki

5/ drzewa magnolia „Jane”, buk pospolity Atropurpurea Group, miłorząb dwuklapowy „Variegata”

Moja makieta przedstawia miejsce w którym ja i moi szkolni koledzy chętnie będziemy przebywać, razem się bawić i zdobywać wiedzę. Będzie to nasz azyl w upalne dni.

Wykonałem ją z materiałów zdobytych z odzysku i nadałem im drugie życie, użyłem materiałów: płyty drewniane, sznurek, patyczki po lodach, tektura, gąbka, kredki, kartony, plastikowe zapinki, rurki z napojów itp.